W Warszawie na Żeraniu trwa rewitalizacja dawnych hal magazynowych Fabryki Samochodów Osobowych. Dzięki wykorzystaniu ówczesnej architektury i nietuzinkowych rozwiązań służących niemal pół wieku temu w codziennej pracy magazynu, na 10,5 ha powstaje wyjątkowa przestrzeń targowo-eventowa na mapie stolicy, galeria z ofertą budownictwa i wyposażenia wnętrz, nowoczesne przestrzenie biurowe oraz hotel klasy biznes. Oddanie obiektu do użytku planowane jest na 2018 r.

                                                                                                                      

- Stary magazyn właśnie zyskuje drugą młodość. To opuszczone przez lata miejsce w przyszłym roku zacznie tętnić życiem. Będą odbywać się tu duże imprezy targowe, konferencje, sympozja, kongresy, zjazdy, gale i szkolenia oraz zupełnie niestandardowe eventy. Dzięki wyjątkowym parametrom dawnego magazynu, zyskamy unikatowe miejsce na eventowej mapie stolicy. Zapewni ono bowiem niemal nieograniczone możliwości aranżacyjne w zakresie organizacji różnego rodzaju imprez. Z pewnością firmy logistyczne będą się mogły u nas czuć jak u siebie, ale będziemy miejscem przyjaznym i gościnnym dla wielu branż, także takich, które dotychczas nie miały szans skryć swoich wydarzeń pod dachem. Dzięki wyjątkowym parametrom budynku, jak wysokości hal użytkowych czy windzie towarowej odziedziczonej po FSO i wzmocnionej do 6 ton, na teren hali będzie można bowiem bez problemu wprowadzić nawet ciężki sprzęt, samochody czy nawet średniej wielkości samoloty – zapowiada Bartosz Sosnowski, wiceprezes zarządu Centrum Targowo-Kongresowego, która będzie zarządzać częścią targowo-kongresową.

 

W ramach wielofunkcyjnego kompleksu powstającego jako rewitalizacja dawnych hal magazynowych FSO przy ul. Modlińskiej 4 w Warszawie powstanie największa w stolicy hala targowa o powierzchni 12,5 tys. mkw. pod jednym dachem pod nazwą Global Expo. Część targowo-konferencyjna będzie usytuowana na dwóch kondygnacjach. Na parterze znajdzie się hala wystawiennicza o wysokości użytkowej 9 metrów, w której zmieści się ok. 12 tys. osób. Będzie ją można podzielić na 2 mniejsze hale o powierzchni 7,8 i 4,7 tys. mkw. mobilną ścianą dźwiękoszczelną. Na tym poziomie będzie też mieścić się przestronny, funkcjonalny hol główny o powierzchni około 1,1 tys. mkw., a także restauracja na 350 osób.

 

Dzięki wykorzystaniu dawnych elementów magazynowych do hali prowadzić będzie sześć bram towarowych – cztery o wymiarach 4x5 m, kolejne dwie o wymiarach 8x6 m i 8x5 m. Koncepcja architektoniczna zakłada wykorzystanie oryginalnych elementów funkcjonalnych dawnych hal, jak windy towarowej czy suwnicy, która służyła kiedyś przenoszeniu części samochodów na terenie magazynu.

 

W ramach części targowo-kongresowej na piętrze zostanie zlokalizowana przestrzeń konferencyjna z pełnym zapleczem cateringowym. Jego główną częścią będzie sala eventowa o powierzchni 2 tys. mkw., w której w ustawieniu teatralnym zasiądzie ok. 2,6 tys. osób, zaś w bankietowym nawet 1 tys. Będzie ją też można podzielić na trzy mniejsze sale o powierzchniach 565 mkw., 580 mkw. i 870 mkw. Na tym poziomie znajdować się będzie jeszcze 6 w pełni wyposażonych sal konferencyjnych o powierzchniach 223 mkw., 140 mkw., 76 mkw., 70 mkw. oraz dwie o powierzchni 38 mkw. Organizatorzy wydarzeń będą też mogli korzystać z rozległego terenu wokół obiektu.

 

Częścią wielofunkcyjnego kompleksu powstającego na bazie dawnych hal magazynowych FSO będą także nowoczesne powierzchnie biurowe. W nowo powstającym kompleksie przy ul. Modlińskiej na te cele zostanie udostępnionych ponad 3,8 tys. mkw. na trzech kondygnacjach o powierzchni 1280 mkw. każda. Klienci będą mogli zaaranżować biura w oparciu o moduły już od 20 mkw. Budynek będzie w pełni klimatyzowany, wyposażony w dwie przestronne windy, elegancki hol wejściowy i nowoczesne rozwiązania techniczne i teleinformatyczne. W częściach wspólnych powstanie także strefa odpoczynku. Doskonałym uzupełnieniem funkcji biurowej oraz targowo-eventowej obiektu będzie hotel klasy biznes liczący ok. 150 pokoi, parking na 1400 samochodów oraz zaplecze gastronomiczne.

 

- Nowy obiekt będzie łączył surowy, poprzemysłowy design i unikatowe cechy funkcjonalne pofabrycznych hal magazynowych. Dzięki postindustrialnej architekturze i zestawieniu komplementarnych funkcji chcemy stworzyć miejsce, które będzie wyjątkowe nie tylko ze względu na niestandardowe parametry techniczne i niepowtarzalny klimat, ale także sprzyjające warunki dla rozwijania biznesu – komentuje Bartosz Sosnowski.

 

Dużym atutem rewitalizowanego obiektu będzie też jego lokalizacja. Mieści się on przy najruchliwszym węźle komunikacyjnym Warszawy, przy skrzyżowaniu obwodnicy Warszawy - Trasy Toruńskiej S8 i ul. Modlińskiej. W jego bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się pętla tramwajowa i autobusowa, a nieopodal stacja kolejowa, na której zatrzymują się pociągi z Okęcia i Modlina.