Ponad 200 producentów i eksporterów z Państwa Środka przyjedzie do Warszawy na China Expo Poland 2013 w poszukiwaniu partnerów handlowych w Polsce. Przez trzy dni targów będą prezentować polskim przedsiębiorcom najnowszą ofertę produktów z Chin, głównie dla branży motoryzacyjnej i wyposażenia wnętrz. Dla chętnych, by rozwijać biznes z Chinami, przygotowane zostaną konferencje poświęcone zasadom współpracy z dalekowschodnimi partnerami. Będzie to okazja, by dowiedzieć się, jak z sukcesem importować z Chin, a także eksportować produkty do Państwa Środka. Trzecia edycja Targów China Expo Poland rozpocznie się w najbliższy czwartek, 12 września w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie i potrwa do soboty, 14 września.

- Chiny to dla Polski bardzo ważny partner handlowy. Aktualnie jest to trzeci rynek, po Niemczech i Rosji, z którego sprowadzanych jest do nas najwięcej towarów, a udział Państwa Środka w polskim imporcie według GUS stanowił 9% w pierwszym półroczu. Co jednak ważniejsze, nasza wymiana handlowa z Chinami dalej rośnie nie tylko w kontekście importu, ale również eksportu. Liczymy, że ta dwustronna współpraca będzie się nadal rozwijać, tym bardziej, że na China Expo Poland można nawiązać kontakty, które pozwolą polskim przedsiębiorcom nie tylko sprowadzać towary z Chin, ale też rozwiać tam swój biznes, czy to poprzez eksport czy inwestycje - mówi Bartosz Sosnowski, prezes firmy Międzynarodowe Targi Polska, która wspólnie z China Town Travel organizuje Targi China Expo Poland.

Porozumienie dla współpracy polsko-chińskiej

Celem zacieśniania relacji biznesowych na linii Polska-Chiny podczas China Expo Poland 2013 zostanie podpisane porozumienie o współpracy strategicznej z Chińską Radą Promocji i Handlu Zagranicznego – oddział w Taizhou (CCPIT Taizhou). CCPIT to najważniejsza i największa instytucja działająca na rzecz promowania międzynarodowej wymiany handlowej w Chinach. Efektem porozumienia ma być promowanie współpracy gospodarczej i handlowej między Polską a Państwem Środka oraz zapewnienie przedsiębiorcom z obu krajów korzystnych warunków do rozwoju na zagranicznych rynkach.

Oferty prosto z Chin

Na trzecią edycję China Expo Poland przyjedzie ponad 200 firm z Państwa Środka, by zaprezentować swoje najnowsze oferty polskim przedsiębiorcom i zachęcać ich do realizacji wspólnych przedsięwzięć. Nowością w tym roku będzie rozbudowany sektor motoryzacyjny, w którym pojawią się części i akcesoria do aut i motocykli, a nawet jednoślady. Nie zabraknie też wystawców z innych branż. Wśród ofert znajdą się propozycje z zakresu wyposażenia wnętrz, oświetlenia czy przedmioty codziennego użytku. W ramach imprezy uruchomiony zostanie również sektor usług dla biznesu polsko-chińskiego, w którego skład wejdą firmy związane z dalekowschodnim rynkiem.

Eksperci o biznesie

Targom towarzyszyć będzie szereg praktycznych konferencji dla osób zainteresowanych współpracą biznesową z Chinami. Eksperci będą udzielać wskazówek nt. importu z Państwem Środka, a także prowadzenia działalności na tym rynku. Będzie też okazja, by omówić takie kwestie jak transport na linii Polska-Chiny, rozliczenia finansowe między tymi krajami czy różnice kulturowe i ich znaczenie w interesach z Chińczykami.

Chińskie tradycje na scenie

Poza częścią biznesową na trzy dni targów zaplanowano też liczne atrakcje nawiązujące do kultury i tradycji Państwa Środka. W programie imprezy znajdą się m.in. mini spektakle po chińsku i polsku, występy wokalne i taneczne oraz wiele prezentacji, w tym o wskazaniach chińskiej astrologii, medycynie z Państwa Środka czy historii kaligrafii. Co więcej, nie zabraknie pokazów live cooking połączonych z degustacją, a także konkursów z nagrodami, w których do wygrania jest bilet lotniczy do Chin.

Patroni i partnerzy

Patronaty honorowe nad tegoroczną edycją objęli: Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Ministerstwo Gospodarki, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Związek Banków Polskich, Stowarzyszenie Eksporterów Polskich, Polski Związek Motorowy, a także Krajowa Izba Gospodarcza. Partnerem strategicznym wydarzenia są linie lotnicze Finnair, merytorycznym - Polska Izba Motoryzacji, a sponsorem – firma Klucz Mobile.

Wstęp na China Expo Poland jest bezpłatny po dokonaniu rejestracji na miejscu podczas imprezy. Więcej nt. targów na www.chinaexpo.pl.