Rusza jubileuszowa, piąta edycja Targów Event kierowanych do organizatorów różnego rodzaju imprez. Przez trzy dni, od 2 do 4 października, w warszawskim Centrum MT Polska prezentowanych będzie wiele gotowych rozwiązań służących realizacji profesjonalnych wydarzeń. Nie zabraknie atrakcji ze świata eventów czy aktualnych rozwiązań technologicznych. Ponadto, targom towarzyszyć będzie wiele pokazów będących źródłem inspiracji na urozmaicenie organizowanych imprez. Dla zwiedzających przygotowane zostaną również różnorodne konferencje eksperckie podejmujące aktualne branżowe zagadnienia. Wydarzenie będzie też okazją, by znaleźć szereg pomysłów na dekoracje świątecznych eventów. Po raz pierwszy w tym roku równolegle zorganizowane zostaną Targi Christmas Expo, które przedstawią ofertę produktów i usług na nadchodzący sezon bożonarodzeniowy.

- Targi Event powstały z myślą o organizatorach eventów jako miejsce, które ma tę branżę inspirować, integrować, a jednocześnie dostarczać fachowej wiedzy na temat istotnych zagadnień. W tym roku po raz piąty będziemy mieć okazję, by wspólnie te cele realizować. Na stoiskach zaprezentowanych zostanie wiele rozwiązań służących organizacji imprez od A do Z. Liczę, że ta ciekawa oferta będzie przyczynkiem do nawiązania perspektywicznych kontaktów biznesowych. Tym bardziej, że po latach zastoju na rynku, jaki wywołał kryzys, najwyższy czas, by branża powróciła na właściwe tory – ocenia Bartosz Sosnowski, prezes zarządu Międzynarodowych Targów Polska, organizatora Targów Event.

Katalog rozwiązań

W ofercie Targów Event znajdą się gotowe rozwiązania, które pozwolą zrealizować w pełni profesjonalny event pod wieloma względami. Propozycje z zakresu multimediów zaprezentuje EventRoom specjalizująca się w technicznej oraz scenograficznej obsłudze imprez. Z kolei ciekawe oferty mebli eventowych pojawią się m.in. na stoiskach Colors of Design, Rent Design, a także firmy BM Water & Energy Joanna Budnik, która przedstawi oryginalne propozycje oświetlenia. Wśród atrakcji na imprezy swoje propozycje zaprezentuje na przykład Centralna Szkoła Szybowcowa oraz firma Ekstremalne Widowisko Rowerowe Piotr Sońta wykonująca występy w formie teatru ulicznego. Zespół CoverArt dostarczy pomysłów na oprawę muzyczną imprez, a Gimat zapewni atrakcje na eventy w postaci pokazów sztucznych ogni. Na stoiskach nie zabraknie inspiracji na lokalizację imprez. W tym roku na targach pojawi się chociażby obiekt sportowo-widowiskowy - Gdynia Arena, a także Warsaw Plaza Hotel. Ciekawą alternatywą dla miejsca na event może okazać się też BarBus – amerykański autobus przystosowany do organizacji rozmaitych wydarzeń czy pełen rozrywki Party Bus. W kwestiach porządku imprezy pomoże firma Spektra oferująca usługi ochrony osób i mienia, a także Bott, która dostarczy opaski identyfikacyjne na rękę dla skutecznego zabezpieczenia imprez, koncertów czy meczów. Podczas Targów Event wystawiać się będą też agencje eventowe zajmujące się kompleksowym przygotowaniem imprez. Nie zabraknie również propozycji dot. świątecznych dekoracji na eventy, jakie zaprezentowane zostaną podczas pierwszych Targów Christmas Expo.

Fachowa wiedza o eventach

Na Targi Event, oprócz części wystawienniczej, składa się też ciekawa oferta szkoleniowa, która stanowi cenne źródło wiedzy o tym rynku. W tym roku uczestnicy imprezy będą mogli dowiedzieć się między innymi, jak zmienia się sposób kupowania usług MICE przez korporacje – opowie o tym Piotr Cieślak z Globalincentive.pl. Dr Piotr Geise, trener, socjolog turystyki i nauczyciel akademicki, z kolei dostarczy informacji nt. oczekiwań zachodniego klienta MICE na przykładzie Niemiec, a także o nowym trendzie w branży - zielonym evencie. Ponadto, Adam Pacuski z Warszawskiego Okręgu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS omówi kwestie prawa autorskiego dla profesjonalnych eventów, a Justyna Tchorek z Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie opowie o wykorzystaniu obiektów historycznych w organizacji prestiżowych wydarzeń.  Okazją, by dowiedzieć się, co sprawia, że zleceniodawcy i agencje eventowe preferują jedne hotele, a od innych stronią będzie spotkanie prowadzone przez Andrzeja Bagniuka reprezentującego Pure Mind i Stowarzyszenie Branży Eventowej. W programie zaplanowano też konferencję pod hasłem „Event jako główny element efektywnej komunikacji marketingowej” z udziałem Sebastiana Oprządka z El Padre i Klubu Agencji Eventowych, a także „Szybko, Mobilnie, Skutecznie, czyli jak najlepiej wykorzystać potencjał SMS”, które poprowadzi Mateusz Sieniewicz z Materna Communications.

Targi Event 2013 odbędą się w nowoczesnym Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.  Na miejsce można dojechać transportem własnym – obiekt zapewnia 1500 miejsc parkingowych. Skorzystać można również z komunikacji miejskiej. W sąsiedztwie kursuje 11 miejskich linii autobusowych z różnych punktów Warszawy, pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej - linia S1 relacji Pruszków – Otwock oraz pociągi Kolei Mazowieckich ze Śródmieścia i Dworca Wschodniego. Ponadto, w pobliżu znajduje się też stały postój taksówek.

Równolegle do Targów Event organizowane są Christmas Expo oraz WorldHotel. Wstęp na targi jest bezpłatny po dokonaniu rejestracji online do 30 września br. na www.targievent.pl.