Marka Jedynka rozszerza paletę gotowych kolorów dostępnych w ramach farb elewacyjnych Jedynka Fasadowa. Wśród nowych odcieni miłośnicy klasycznych jasnych budynków znajdą Subtelny Ecru, stawiający na nowoczesną elegancję zyskają dodatkową szarość do wyboru – Głęboki Popielaty, zaś poszukujący bardziej wyrafinowanych barw będą mogli zdecydować się na ciepłe, bardziej intensywne odcienie, jak Słodki Miodowy lub Ceglany Brązowy.

Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy, został wybrany na kolejną kadencję do władz European Leagues. Organizacja zrzeszająca zawodowe ligi piłki nożnej powołała właśnie swój nowy zarząd na lata 2021-25. 

Niemiecka gazeta codzienna Bild Zeitung, należąca do Ringier Axel Springer, zabezpieczyła swoją redakcję za pomocą innowacji technologicznej wprowadzanej przez polską firmę Lumichem. Jest nią powłoka z nanocząsteczkami dwutlenku tytanu, która pod wpływem światła z dowolnej powierzchni na bieżąco usuwa wirusy, w tym koronawirusa, i inne drobnoustroje, a także oczyszcza powietrze. W Polsce w tę metodę zastosowano m.in. w biurze RASP, w tym w studiu Onetu. Z rozwiązania skorzystały także Koleje Śląskie, lotnisko w Balicach, CN Kopernik, muzeum Polin i wiele innych obiektów oraz firm.

Marka Bekcers wprowadza nowe kolory do palety farb do ścian i sufitów Beckers Designer Colour. Wśród nowości znajdują się odcienie szykownej szarości, gama przytulnych beżów, wyjątkowe barwy zieleni i tony bazujące na wytwornych nutach granatu. Wprowadzane odcienie poszerzają katalog gotowych inspiracji kolorystycznych dla tworzenia gustownych, unikatowych wnętrz w różnych stylach. 

Osoby planujące remonty i poszukujące w związku z tym wskazówek kolorystycznych mogą teraz bez wychodzenia z domu i całkowicie bezpłatnie, skorzystać z usług profesjonalnych designerów, a wszystko dzięki poradom organizowanym przez Tikkurila. Kalendarz konsultacji online z designerem oferowanych przez tę markę dostępny jest w serwisie https://www.estudiokoloru.pl/porada-designera/porada-designera-online

Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku wprowadziło innowacyjne zabezpieczenie przeciwko koronawirusowi. To powłoka z nanocząsteczkami dwutlenku tytanu, która pod wpływem światła niszczy wszelkie drobnoustroje, w tym ludzkiego koronawirusa. Powłoką o nazwie TitanSolid, która powstała dzięki współpracy polskiej firmy Lumichem i naukowców uniwersyteckich, zabezpieczono wystawę główną oraz inne miejsca w budynku.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca m.in. sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki czy Chłopskie Jadło, otrzymała zgodę wierzycieli na zawarcie układu zaproponowanego w ramach Uproszczonego Postępowania Restrukturyzacyjnego. To jeden ze sposobów, za pomocą którego gastronomiczna spółka chce ustabilizować trudną sytuację finansową wynikającą w dużej mierze z pandemii i wielomiesięcznego lockdown. Równolegle Sfinks ubiega się o wsparcie dla przedsiębiorstw w restrukturyzacji, czyli o pożyczkę z Agencji Rozwoju Przemysłu w ramach programu Polityka Nowej Szansy, by móc przetrwać okres zamrożenia branży. Jednak do dziś spółka nie otrzymała decyzji w sprawie wniosku przesłanego do ARP jeszcze 30 października 2020 r.

Kraków Airport wprowadził kolejne nowoczesne rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo podróży w czasie pandemii. Pojemniki, z których korzystają pasażerowie podczas kontroli bezpieczeństwa, jak również te na stanowiskach odpraw zostały pokryte powłoką TitanSolid niszczącą ludzkiego koronawirusa oraz inne wirusy i bakterie. Krakowskie lotnisko jest kolejnym podmiotem z branży transportowej korzystającym z tej metody sanitarnej.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa rozszerza działania wokół sprzedaży praw mediowych i rozpoczyna współpracę z Content Arena, dostawcą oprogramowania ułatwiającego obrót sportowymi prawami mediowymi. Dzięki temu Ekstraklasa zyskuje nowe narzędzie do promocji i komercjalizacji rozgrywek oraz jeszcze szerszy dostęp do zagranicznego rynku sprzedaży praw mediowych. Z Content Arena współpracują topowe ligi z wielu krajów, zajmujące się samodzielną sprzedażą praw mediowych, m.in. Bundesliga.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa SA kontynuuje działania w zakresie rozszerzania transmisji rozgrywek u zagranicznych nadawców. Na sezon 2020/21 zostały podpisane umowy obejmujące 17 krajów, w tym najnowszy kontrakt, na bazie którego polskie mecze są pokazywane w Indonezji i Timorze Wschodnim. Ligowa spółka przedłuża też umowy na kolejne lata z dotychczasowymi partnerami. Podpisano już nowe kontrakty na sezony od 2021/2022 do 2024/2025 na transmisje meczów na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii oraz z największym partnerem ligi w zakresie praw międzynarodowych – IMG Arena, która obsługuje zagraniczne prawa bukmacherskie Ekstraklasy na całym świecie.

Sfinks logo

Sfinks Polska, właściciel sieci gastronomicznych Sphinx, Chłopskie Jadło i Piwiarnia, w trzecim kwartale 2020 r. systematycznie odbudowywał sprzedaż po wiosennym lockdown, dzięki czemu w lipcu przychody porównywalnej sieci restauracji były niższe od tych sprzed roku o 24%, w sierpniu o 21%, a we wrześniu o 17%. Równocześnie wynik EBTDA na koniec września 2020 r. wyniósł, po oczyszczeniu z wpływu MSSF16, -5 mln zł wobec 4 mln zł w 2019 r. Drugie tegoroczne zamknięcie branży gastronomicznej, które nastąpiło 24 października, ponownie spowodowało załamanie obrotów, skutkując utratą 47% przychodów w tym jednym miesiącu. Mimo trudnych warunków spółka realizuje plan, który ma doprowadzić do ustabilizowania sytuacji. Sfinks kontynuuje rozwój sprzedaży w dostawie i na wynos. Przygotowuje się też do uruchomienia nowych źródeł przychodów: sprzedaży dań gotowych w ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych we współpracy z Eurocash oraz oferty cateringowej. Jednocześnie spółka szuka szans na poprawę sytuacji korzystając z przepisów w ramach rządowych tarcz antykryzysowych dla przedsiębiorców.

Ekstraklasa logo

Pięć silnych i doskonale rozpoznawalnych marek będzie wspierać od początku sezonu trzecią edycję największego turnieju esportowego w Polsce w grze EA Sports FIFA21 – Ekstraklasa Games. W dalszym ciągu w gronie sponsorów pozostają Media Expert i KFC, które towarzyszą mu od pierwszej edycji. W ramach nowych kontraktów do rozgrywek dołączają Monte Snack, Crunchips i Pracuj.pl.